Tips & Tricks

Tijdens de meeting verzamelen we persoonlijke tips. Hieronder een mooi overzicht:

  • Je kwetsbaar opstellen is juist erg sterk, en komt krachtig over.
  • Als je duidelijk nee zegt, denken mensen juist dat je een sterke persoonljikheid hebt. Probeer het eens eerst mets kleins om te oefenen: b.v. als iemand je vraagt te helpen bij een computerprobleem.
  • Praat er met mensen over, vertel dat het wat minder fantastisch gaat dan normaal en je zult horen dat iedereen hier last van heeft en veel steun en begrip ontvangen.
  • Voel je je rot? Vecht er niet tegen, en heb geen waardeoordeel, zo duurt deze periode veel korter.

    From: www.myburnoutthing.com
    From: www.myburnoutthing.com
  • Breng structuur aan in je dag zodat je weet wat je moet doen, en wanneer. Dan voel je je ook niet schuldig als je even niets doet! Door dingen af te strepen krijg je een gevoel van accomplishment.
  • “Wie is belangrijk? IK ben belangrijk!” 😉 Zet jezelf op nummer 1.
  • Geen suiker meer eten geeft meer energie en minder dipjes.
  • Facebook lijkt een gezellige omgeving, maar draint energie (behalve onze site met allerlei handige tips natuurlijk https://www.facebook.com/OpgebrandInAmsterdam)
  • Maak geen todo lijstjes meer maar TA DA lijstjes. Schrijf aan het eind van de dag op wat je gedaan hebt en niet wat je nog moet doen!
  • Als je je ziek meld bij je werkgever, wees open over wat er aan de hand is en neem verantwoordelijkheid. Vertel je werkgever wat je plan is. (Ook al is dat voor jezelf nog niet helder, vertel dan wat je gaat doen om het voor jezelf helderder te krijgen). Uit mijn ervaring blijkt dat als je je kwetsbaar opstelt, dit door de werkgever juist als betrouwbaar wordt ervaren. Waardoor het ook makkelijker wordt voor jezelf om eisen te stellen aan je werkgever.
  • Leg jezelf geen restricties op.